PIM

System PIM

Ok. Porozmawiajmy o tym czego potrzebujesz Ty i Twój klient.

Ty z pewnością fantastycznych wyników sprzedażowych. To oczywiste. Natomiast Twój klient doprecyzowanych informacji o produkcie i mocniejszych doświadczeń z nim związanych. Tylko połączenie tych dwóch rzeczy Tworzy prawdziwa harmonię.

Wiedziałeś o tym, że ponad 20% klientów chętniej kupowało by dany produkt gdyby miało więcej o nim informacji? ( Raport e-commerce przeprowadzony przez Gemius)

Na rynku IT co i rusz pojawiają się nowości, które w mniejszy lub większy sposób rewolucjonizują branżę. Kiedyś był to CRM, który do dziś święci sukcesy w firmach na całym świecie. Umiłowali go sobie zwłaszcza menadżerowie i działy sprzedaży. Wprowadzenie na rynek WMS z kolei zrewolucjonizowało zarządzanie magazynami. Jednakże to co w tym artykule chciałbym bliżej opisać to coś co łączy wszystkie te technologie w jedno. Prawie jak słynny pierścień z trylogii Tolkiena. Cóż to bardzo dobre porównanie. Tak więc jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego to ten wpis po prostu musisz przeczytać do końca.

Czym jest PIM.

W pierwszej kolejności rozszyfrujmy ten tajemniczy skrót. PIM, czyli Product Information Management to jak nazwa wskazuje system zarzadzania informacją produktową… czyli co?

Informacja produktowa to wszystkie informacje jakimi możesz opisać produkt. Będą to m.in.:

  • Zdjęcia
  • Opisy Produktów
  • Pliku typu PDF
  • Atrybuty
  • Kategorie
  • Filmy, pliki audio

I tak nasz bohater PIM zawiera wszystkie powyższe informacje od zewnętrznych dostawców i dystrybuuje je do wszystkich Twoich kanałów sprzedaży. Eureka! Teraz na tych danych możesz swobodnie pracować. Co więcej jeśli Twoja firma ma wyszczególnione działy, które zajmują się określonymi segmentami lub dostawcami możesz wydzielać dostępy do poszczególnych informacji dla pracowników. Dzięki walidacji możesz też określić które pola musza zostać wypełnione przez to uchronisz się od przesyłania w miejsca docelowe niekompletnych danych.

PIM A WIELOKANAŁOWOŚĆ

PIM to przede wszystkim genialne rozwiązanie dla omnichanel. Gwarantuje Ci spójność  treści w wielu kanałach sprzedażowych w ciągu kilku sekund. Nie musisz już zatrudniać pracowników do przenoszenia tych danych ręcznie. Tak więc takie same treści mogą pojawić się zarówno w Allegro, Twoim sklepie internetowym, Ebay-u oraz Amazonie. Jeśli teraz przeszło Ci przez myśl, że systemy ERP mogą Ci z powodzeniem zastąpić to rozwiązanie to jesteś w błędzie. PIM został zaprojektowany z myślą o wielokanałowości więc obsługa tego narzędzia będzie o wiele wygodniejsza dla Twoich pracowników.

PIM A WIELOJĘZYKOWOŚĆ

Myślałeś już o wejściu na rynki zagraniczne, ale przeraża Cię tłumaczenie setek, tysięcy, albo co gorsza setek tysięcy produktów nie tylko „na sklepie”. Twórcy PIM przewidzieli taką sytuację i dzięki zaawansowanemu systemowi translacji – Translation Memory, możesz również importować pliki z tłumaczeniami tj. XLS.

Podsumowując.

Ufff.. Co gorsza nie wyczerpaliśmy jeszcze całego tematu. Ogrom możliwości Product Information Management jest tak duży, że z pewnością poświęcimy na niego jeszcze kilka artykułów. Tak, żeby się fajnie pozycjonowało hehe.. J

Zanim jednak włączysz facebooka lub uciekniesz do swoich codziennych zajęć pomyśl przez chwilę. Czy Twoje opisy, pliki, zdjęcia, Instrukcje itp. są spójne we WSZYSTKICH kanałach sprzedaży Pomyśl, czy klient nie będzie bardziej przekonany do Twojego produktu jeśli otrzyma wyczerpujące informacje na jego temat w spójny, logiczny sposób? Jeśli ten artykuł Cię zainteresował i chcesz zgłębić temat napisz do nas. Pomożemy Ci wdrożyć to rozwiązanie w Twojej firmie.